نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 3 مهر 1389برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

اجرای نمایش رومئو و ژولیت کار از گروه تاریکال به کارگردانی ایسا صادقی 

با بازی بازیگران 

هادی علیشاپور

محمد نجابت 

محسن اکبری 

مجید کشاورز

حسین رمضان زاده

سحر کدیور

معصومه قدرتی 

عسل رحیمی 

کیاوش گلمحمدی

محمدرضا اکبری 

 

             محل اجرا بندرعباس فرهنگسرای طوبی از93/7/4  ساعت 8 شب               

 

                                   کاری بسیار زیبا و دیدنی                                

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

در آغاز قرن بیستم ، نهضت بزرگی بر ضد رئالیسم و امپرسیونیسم پا گرفت که آرام‌آرام مکتب "اکسپرسیونیسم" از دل آن بیرون آمد. واژه‌ی اکسپرسیونیسم برای اولین بار در تعریف برخی از نقاشی‌های «اگوست اروه » به کار رفته است.
اکسپرسیونیسم جنبشی در ادبیات بود، که نخست در آلمان شکوفا شد. هدف اصلی این مکتب نمایش درونی بشر، مخصوصاً عواطفی چون ترس، نفرت، عشق و اضطراب بود. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

تعریف بازیگری

2- تاریخچه ی بازیگری

1-2-کلیات

2-2- بازیگری تئاتر

3-2- بازیگری سینما صامت

4-2 – بازیگری سینما ناطق

3- سیستم های بازیگری

1-3- سیستم استانیسلاوسکی

2-3- سیستم برشت

3-3 تفاوت دو سیستم

4_ ابزار های بازیگری 1

1-1-4 –بیان

2-1-4 -بدن

3-1-4- میمیک

 در ادامه مطلب مطالعه کنید



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 18 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

 

استحکامی که صدا از طریق این تمرین ها به دست می آورد بر خلاف آنچه که تصور میشود صدا را سنگین و خفه نمیکند برعکس صدا را روشن و چالاک میکند و دامنه ی آن را گسترده تر میسازد. استحکام حاصل امکان میدهد تا نتهای<زیر> را بآسانی نتهای<بم>اجرا کنید. و هنگامی که اجرای تمرین ها را آغاز میکنید احتمالا" بطور ناخودآگاه صدا را بم نگاه میدارید-به عبارت دیگر بخش پائین دامنه ی صدایتان(ارتفاع کم)را بکار میگیرید.علت این است که اغلب تصور میکنند داشتن یک صدای خوب یا تُن غنی با<بم بودن>صدا یکی است. لیکن یک صدای کامل باید از نتهای<زیر>نیز برخوردار باشد و در موقع لزوم از آن ها استفاده کند. تمرینهائی که در اینجا شرح داده شده اند متوجه همین هدف اند.

 در ادامه مطلب مطالعه کنید

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

مروری بر بعضی از اصتلاحات تاتر که رایج هستن

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 17 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

تئا‌تر‌درمانی روشی است که در آن با استفاده از ابزارهای تئا‌تر، فرد وانمود می‌کند آدم دیگری است و یا شخصیت خودش را بازی می‌کند. این می‌تواند نمودی از نقش‌هایی باشد که هر فرد در زندگی واقعی بازی می‌کند.

نویسنده مرده است / کارگردان:آرش عباسی / عکس:مهدی حسنی



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

نمیشگاه دوست خوبم خیام مویدی 
از 9تا 16 آبان 92 ساعت 18
فرهنگسرای طوبی

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

 

توضیح کامل در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

آيا مي دانيد كه رنگ ها نماد و سمبل چيزهاي خاصي هستند و بر روح و روان و هم چنين جسم و سلامتي ما انسانها، تأثير بسزايي مي گذارند؟ اگر مي خواهيد از راز و رمز رنگ ها با خبر شويد، حتماً اين مقاله را با دقت بخوانيد:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

برگردان به فارسی: مسعود نجفی

گروتفسکی در کارش بر روی بازیگر، ریشه‌های عمیق و مدفون‌"‌تکانه‌ها‌"(2) و واکنش‌ها را کشف می‌کند تا از این طریق بتواند ابزارهای کنترل و هدایت آن‌ها را بیابد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 آبان 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

هنر عروسک گردانی هنری است که می توان گفت از هزاران سال پیش معمول بوده است. لکن کسی نمی داند در کجا و در چه زمانی عروسکها بوجود آمده اند. اما آنچه به تحقیق معلوم شده است در جوامع اولیه عروسکها برای مقاصد مذهبی استفاده می گردید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
کابوکی(به ژاپنی歌舞伎نام گونه‌ای از تئاتر سنتی ژاپنی است که شهرتش به دلیل سبک درام آن و نوع لباس زینتی بازیگرانش می‌باشد
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
"مردی که با علف اشتباهش می گرفتند"

نویسنده و کارگردان: ابراهیم پشتکوهی

براساس نمایشنامه "عموسام من" نوشته لن جنکین

بازی گران:
سعید احمدی
هادی اسکندری
غزاله پرتو
مینا جبلی
میثاق زارع
امین سالاری
سارا سجادی
احلام سلمانی
زارا مولایی

26 تا 30 فروردین ماه 1392
ساعت 19
پلاتو آفتاب
بندرعباس، ضلع غربی میدان صادقیه
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 آذر 1391برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
كارل كازمير تئودور ميرهولد»، 28 ژانويه (نهم فوريه) سال 1874 در شهر پنزا در خانواده‌اي
آلماني و صاحب كارخانة انگور به دنيا آمد و پس از پايان دبيرستان پنزا در سال 1895، وارد
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 15 شهريور 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

كارگرداني عمدتاً شامل دو مرحله است:
۱- تهيه و تدارك
۲- كار عملي با بازيگران
كه تهيه و تدارك خود شامل مراحل زير مي­باشد:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 تير 1391برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

تعمقی بر بازخوانی به نمایشنامه‌شناسی هنر صحنه
مقدمه:
در قرن بیستم اندیشمندان تئاتر، نه تنها با نگرشی جدید و تلاش گسترده‌تری در امر درام‌نویسی پیشگام بوده‌اند، بلكه نگاه عمیق‌تری هم به وضعیت بازخوانی آثار تراژدیهای یونان باستان و یا آثار كلاسیك ادبیات نمایشی هم معطوف داشته‌اند. همچنان‌كه مكان تماشاگر، جابه‌جایی و در یك كلام معماری صحنه هم یكی از دغدغه‌های اصلی بزرگان تئاتر چون گریك، آرتو، گروتفسكی، شكچنر و ... هم به شمار می‌رفت، زیرا دراماتورگی جدید، بازنگری و اصولا‌ً بازخوانی مجدد ادبیات نمایشی گستره‌های تازه‌تری را با نگاهی دیگر به صحنه نمایش هم مطالبه می‌كرد و معماری تئاتر ناخواسته می‌باید به راهیابیهای مكانی دیگری دست می‌‌یافت







ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 تير 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
نوشته شده در تاريخ شنبه 5 شهريور 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

يان واتسون
برگردان به فارسي: عليرضا اميرحاجبي
يادداشت مترجم:

بخش گسترده‌اي از فعاليت‌هاي يوجينيو باربا بين سال‌هاي 1976 تا 1991 در زمينه جامعه‌شناسي هنر تئاتر تلاشي است در جهت كم كردن فاصله بين هنر و مردم. تئاتر سوم، محصول همين دوره طلايي در زندگي بارباست. وي در تلاش بود تا با تئاتر به فراتر از امر زيبا نظر كرده و شكافي را كه در طي قرن‌ها بين جوامع و هنر انديشمند ايجاد شده ترميم نمايد. زمينه فعاليت‌هاي وي در تئاتر، تنها به مطالعه عملي، تبارشناسي ژست و ايماژهاي بدني كهن و انسان شناسي تئاتريكال محدود نمي‌گردد؛ بلكه باربا همواره در تلاش بوده است تا با ايجاد راه‌گذرهاي چند وجهي، فرهنگ‌هاي گوناگون را به يكديگر پيوند داده و ارتباطات انساني را در زمانه‌اي پر تنش، تسريع نمايد و تعميم بخشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 فروردين 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

دنياى امروز، دنياى پست مدرنيسم است. تأثير سبك پست مدرن را بر شيوه زندگى انسان ها و مشكلات اجتماعى، اقتصادى و سياسى شان نمى توان انكار كرد و از اين رهگذر ابعاد فرهنگى و هنرى جوامع بويژه مديوم سينما بيش از ساير ابعاد، تحت تأثير اين سبك قرار 
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ 2 شهريور 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

در سال‌هاي پاياني سده‌ي نوزدهم و آغاز سده‌ي بيستم ميلادي، سبكي به نام ناتوراليسم بر صحنه‌ي تئاترهاي جهان حكومت مي‌كرد كه پيروان آن مي‌خواستند زندگيروزمره را درست به همان شكل واقعي روي صحنه به نمايش درآورند. اين پيروان اگرنويسنده بودند مي‌خواستند از خيال‌بافي، ساختن رويدادها و فاجعه‌هاي چشمگير و خلققهرمانان برجسته و نخبه، كه ما هم امروزه در بسياري از نمايش‌ها مي‌بينيم، بپرهيزندو فقط "يك برش از زندگي" را با همان آدم‌هاي كوچه و بازار روي صحنه مجسم كنند، چونمعتقد بودند كه همين زندگي روزمره هم اگر حقيقي و صادقانه به نمايش درآيد، بهاندازه‌ي كافي گيرا هست و همين مردم عادي كوچه و بازار هم اگر به درستي تصوير شوند،زندگي‌شان به قدر كافي مي‌تواند ديدني باشد. كارگردانان و بازيگران سبك ناتوراليسمنيز مي‌كوشيدند تا در كارگرداني و بازي از دكورهاي مقوايي، از حركت‌هاي مبالغه‌آميزتئاتري، از حرف‌زدن مطنطن و آهنگين بپرهيزند و رفتارها و حركات آدم‌ها را در زندگيروزمره سرمشق خود قرار دهند و طبيعي باشند.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ 26 مرداد 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

واژه انگلیسی پرفرمنس در اصل به معنای اجرا، نمایش و یا قبل از اجرا است و نه تنها برای اجرای موسیقی وتئاتر بکار می رود، بلکه اصولا به عملکرد یک انسان برای انجام کارهایش در حضور جمع اطلاق می گردد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ 20 مرداد 1387برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |
9 تیر 1388
 

پژوهشی درباب جنبش ها و افراد تاثیر گذار در تئاتر پست مدرن



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ 5 مرداد 1390برچسب:, توسط آرش ریحانی نژادمینابی |

« بعضي از محققان معتقدند سرچشمة تئاتر، داستان‌سُرايي است. افسانه‌ها ابتدا دربارة شكار، جنگ يا فتوحات ديگرند و به‌تدريج آب و تاب بيشتري مي‌يابند. » ( براكت: 37 ) به‌يقين اولين قصّه‌گويان و نقّالان، مردان و زناني بوده‌اندكه وقايع مختلف زندگي‌شان را براي ديگران بازگو مي‌كردند، وقايعي مانند: پيروزي در شكار، اتفاقات روزمره، ماجراهاي خانوادگي و... . مادران هميشه در جوامع مختلف داستان‌هاي افسانه‌اي يا واقعي را براي‌كودكان و نزديكان خود تعريف مي‌كردند و اگر اولين مادر تاريخ را اولين زن نقّال به‌شمار آوريم از حقيقت دور نشده‌ايم و تنها به مقام انساني، اجتماعي و تاريخي مادران احترام لازم را نهاده‌ايم. يافتن اولين‌ها در تاريخ بسيار سخت وگاهي ناممكن است فقط مي‌توان‌ بر اساس‌گزارش‌هاي تاريخي، اولين‌ها را در هر دوره يا جغرافياي خاص ( اسطوره‌اي و تاريخي ) شناسايي و معرفي‌كرد



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.